torsdag 9 juli 2009

Uppfräschat gästrum

Kollektivhuset har 3 gästrum varav ett är på markplan och numer ser ut såhär. Det var bökigt och trist möblerat och allmänt nergånget och vi behövde fräscha upp det. Jag tog en lördag till att fixa till rummet inredningsmässigt, mestadels genom att flytta runt möbler och saker från andra delar av huset men även Jysk besöktes för sängben och kuddar och på loppis-affär hittade jag två lika påslakan som väggbonad. Det enda som blev kvar sen innan var den ena sängen och sängbordet. Två rundor till containern med bland annat söndriga sängramar (vad sysslar våra gäster med när de sover över egentligen?) blev det också. Nu blev det lite hotellkänsla över gästrummet med skön fåtölj och tjejernas gamla lilla tv till. Jag har tur jag som kan inreda fler rum än jag själv har i min lilla lägenhet och som tur var blir mina grannar nöjda med vad jag gör när jag går loss i våra gemensamma rum.

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint det blev!
Kramis/LenaS