tisdag 14 januari 2014

Rum med utsikt

Uppe ovanför trappen och utanför rummen finns en ganska stor "hall" som går att möblera men ändå inte på grund av alla dörrar. Den öppna känslan ner vid trappen gör också att man inte är ifred. Det har varit lite olika användningsområden på detta utrymme.


Här används det som mitt pluggställe när jag under ett år pluggade till coach vid sidan om mitt arbete. Denna lägenhet har gjort mig till hobbysnickare för jag har sågat och byggt om möbler, hyllor, satt igen dörrhål etc och här har jag byggt ett skrivbord av den gamla köksskåpsdörren. Lägenheten har haft två omgångar hyresgäster innan mig och båda bor kvar i huset och båda männen i de familjerna är hobbysnickare så det verkar som att det sitter i väggarna. Väldigt mycket har byggts och donats i denna lägenheten genom åren.


Utsikt över kollektivhusets gemensamma trädgård, mittemot syns den andra korridoren i huset; huset är byggt som ett U.

Inga kommentarer: