fredag 5 juni 2009

Fontän

Jag har blivit med fontän, en riktig power-lady-fontän dessutom. Vattnet går upp under glaskulan som då rullar och under finns även ljus som skiftar i färg genom glaskulan. Jag sprang på en fantastisk butik i Malmö, Mandala heter den (på Södra Förstadsgatan, vid Triangeln, mot Möllan), som har änglar, tarotkort, drakar, drömfångare, fontäner osv, en Sussi-mitt-i-prick-butik. Jag har länge velat ha en fontän hemma och här fanns äntligen flera fina och denna älva kändes som den rätta. Hon passar inte egentligen in i min nuvarande inredningstil men det hon står för för mig är viktigt för mig nu och något jag vill förstärka; stark, kvinnlig, mystisk, andlig, målmedveten, framtidsorienterad och jag känner att hon är mycket kopplad till arbetslivet. Jag kände också att hon skulle få bo i hallen, på tjejernas sminkbord, så ser man henne direkt man kommer in. Rent feng shui-mässigt är hon perfekt där; rinnande vatten och det hon symboliserar för mig i baguans läge för karriär/livsväg.

2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh så härligt magiskt stark den var, förstår att du föll för den!
Ha en fin nationaldag vännen min, nu är det inte ens två månader kvar tills vi träffas ju!
Kramis/Lena

Sandra sa...

Mandala är min absoluta favoritbutik! =) fast du som varit där kanske förstår att det är en favoritbutik för en "älv-galen" person =) mitt rum består utav ett visst antal älvor. Just den fontänen du köpt har jag velat ha lääänge...så ja, SUPERFIN är den..verkigen!