söndag 14 juni 2009

Mina husgudar

Musik är viktigt i mitt hem, även om det också ibland långa perioder sällan spelas musik. Jag har också alltid bäst gillat (för mig) gammal musik, på 70talet gjordes bäst musik. Det var först när jag 25 år gammal tog körkort som jag upptäckte modern musik genom radion i bilen och då var E-type min favorit, tyvärr har den skivan blivit stulen för mig. Fast ganska snart var det ändå ständigt AC/DC som spelades i bilen, på väg till den butik jag då hade med min lille bebis till son automatiskt headbangande bredvid. Nationalteaterns låt "Kolla Kolla" spelades också flitigt ända tills vi stod i lång kö i en affär och mina då 4åringa döttrar visade att de kunde hela texten utantill.. Ozzy är min absoluta husgud, så till den milda grad att jag ville att min son skulle få namn efter honom men det fick jag inte av hans far.. Bo Kaspers Orkester är fantastiska, att vara på konsert med dem är himmelriket. Jag älskar det danska språket och Gasolin. Peps finns med för att jag är skåning och han är underbar. och Boney M för min aldrig sinande förkärlek för disco. Musik för mig ska allra helst ha tyngd, tryck och ös. Även om musik är viktigt för mig så har jag bara få skivor kvar, det finns så mycket musik som inte längre riktigt är jag eller spelas tillräckligt mycket för att bo hos mig, då känns det bättre att ge vidare. Jag gör utrensningar i mitt hem med jämna mellanrum när det gäller allting. Jag är inte så mycket för att sentimentalt spara på det gamla, de finns kvar i minnet ändå.

Inga kommentarer: