måndag 18 maj 2009

3:a och 4:a i Kollektivhuset Regnbågen i Lund


4:a.

I juli 2012 bytte jag och en granne i korridoren i kollektivhuset lägenheter med varandra, han tog min trea och jag tog hans fyra på två våningar, identisk - men spegelvänd - som den fyran vi hade när jag flyttade hit till kollektivhuset i Lund från början. Så återigen fick jag och barnen en fyra på 95 kvm med uteplats. Vi stannar till 30 april 2014 då jag flyttar till barndomsbyn Åkarp igen med två av barnen då en stannar i Lund i egen lägenhet. Så i denna lägenhet bor jag mellan jag är 39 och 41 år gammal. 8 roliga år i kollektivhuset i Lund blev det, jag kände mig färdig, hade gjort allt jag ville, jag var redo för nya utmaningar och saker i livet. När det känns så färdigt på ett ställe och längtan till det nya är så stor då känner jag att det är lätt och rätt att ta sig vidare (och det har varit så rätt!). Jag vill framåt, inte stå stilla.


3:a



Januari 2008, snart 35 år gammal, flyttar jag till en trea på ytterst välplanerade 62,6 kvm, med balkong, i kollektivhuset. Detta är min lägenhet sedd utanför trädgården.

Inga kommentarer: