onsdag 27 maj 2009

Kollektivhusets ungdomsrum - och syrum

En bild från husets ungdomsrum, fler följer längre ner, först bilder på syrummet.







Tre bilder från husets syrum, f.d. ungdomsrum, ommålat av mig. Nedan fler bilder på ungdomsrummet, f.d. syrum, inrett av mig:





























Resultatet av mitt inredande av gemensamt ungdomsrum, kokandes soppa av skänkta saker. Kollektivhuset hade ett läskigt gammalt rum i källaren som oanvänt ungdomsrum, vägg i vägg låg detta större rum som användes till syrum, ganska oanvänt det med - det är svårt att få trafik till källarrum. Jag och en granne gjorde om syrummet till ungdomsrum och fräschade upp det forna ungdomsrummet till ett mysigare syrum. Jag målade väggar och golv där efter att grannen säkrat stället genom att ta hand om alla spindlar och spindellik, jag är överdrivet rädd för spindlar. En spindel dröjde sig dock kvar men den kvävde jag till döds under en målarburk. Toaletten där nere hade stått oanvänd i flera år och där hade spindlarna antingen högkvarter eller begravningsplats, synen när man öppnade den dörren var inte nådig. För att radera ut den bilden ur minnet på våra tonåringar - och mig - skapade jag en Bob Marley-toa. Det större rummet, som redan var målat, blev alltså ungdomsrum, där det ska ses på tv, sovas i soffa och poppas popcorn i micron. Jag tror ni känner igen en del saker, att de en gång bodde i min lägenhet. Tvn på bilden visade sig låta som ett helt disco, öppet dygnet runt, så längre ner i Bloggen följer berättelsen om när jag skaffade ny (begagnad) tv till detta rum.

1 kommentar:

LenaS sa...

Åh så himla fint det blivit!
Ha en fin helg vännen!
Kramis/Lena