torsdag 21 maj 2009

Nya balkongen





Så här ser balkongen ut numera! Stolarna hittade billiga i fyndet. För första gången - kanske nånsin - kan jag sitta och ÄTA på balkongen ordentligt vid ett bord samtidigt som en tidning bekvämt kan breddas ut bredvid. Jag har ju haft hänggungorna innan och de är inte äta-i-vänliga och förr när jag haft balkong har jag haft inglasat och kunnat ha rejäla inne-soffor och då har jag soffbord till och för evigheter sedan när jag haft öppen balkong har de varit så små att bara små cafébord fått plats och de är inte heller direkt äta-vid-vänliga. Nu ska det mysas upp med fler kuddar och nåt måste hända bakom soffan, klurar på vad. och då jag fick rycka ut och mörda spindel det första jag gjorde när jag vände på soffsitsen känner jag att klängväxten kommer klippas i rejält. Dessa blommor och växter är för övrigt de enda levande jag har i mitt hem för jag är fenomenal på att ta död på växter; jag glömmer vattna dem. Men inte på balkongen.

2 kommentarer:

LenaS sa...

Så himla snyggt det vart!
Ha en fin helg vännen, mailar snart....
Kramis/LenaS

Anonym sa...

WOW vilken klängväxt!

Vad är det för sort?
Hur stor kruka har du?

EXAKT en sådan vill jag ha på min balkong!

Om du inte vet vad det är för sort, kan inte du maila mig en närbild som jag kan ta med till någon blomaffär?

Ha det fint,

Karoline

(karolinemalmberg@hotmail.com)