fredag 15 maj 2009

Mitt källarförråd

För mig är det viktigt att rensa ut, inte samla på mig onödiga saker, att bara ha saker jag använder och blir glad av och att inte äga för mycket. Använder jag inte något längre eller inte behöver det längre så ger jag det vidare, oftast skänker jag det eller försöker sälja. Jag tycker om känslan att någon annan får användning av sakerna jag är färdig med och att de kan köpa det för en billig peng i loppis-affären jag skänker till och att pengarna loppis-affären får in dessutom går till välgörenhet. Således är ju mitt källarförråd ganska tomt, där bor inventarier som kom med lägenheten och säsongssaker, det är typ allt. Alla mina grodor som bott på balkongen på sommaren övervintrar i källarförrådet och jag gillar att roa mina grannar med olika installationer där grodorna tar sig för allehanda saker. Just nu sitter denna läsande groda i solstolen och påminner om att snart är det tid för strandliv, han har redan börjat. De flesta av mina grodor kommer flytta ut från mitt hem men denna lille herre är så skön i sin läsande stil att jag tror han ska få bo kvar i källaren och roa grannar, planen är att när solstolen snart flyttar in i bilen för att alltid finnas till hands om stranden blir ett alternativ för dagen så ska en hink med sand läggas ut på en bit av mitt källargolv och herr groda få sitta i den sanden, så blir det riktigt strandliv i källaren.

3 kommentarer:

LenaS sa...

Välkommen till bloggvärlden vännen! Ska bli så kul att få följa dig via bloggen osså...
Ha en fin helg!
Kramis/Lena

Anonym sa...

Du är verklgen härlig Sussi, blir så glad av att läsa om dina grodor :D

Lars Olofsson sa...

Imponerande! Jag kan inte ens komma in i mitt källarförråd så mycket som jag tryckt in där...