fredag 15 maj 2009

Wishingboard


Min skrivbordsdel. På väggen bakom hänger min wishingboard. Idén kommer från boken "The secret"/Hemligheten och jag föll för idén när jag såg den på Oprah. Jag klipper ut bilder, ord eller meningar, eller sätter upp andra slags bilder eller ritar själv. Önskningar, strävningar, förhoppningar, uppmaningar - till sig själv, för framtiden, för nuet. Jag minns en från Oprah-programmet som sa att var försiktig med vad du klistrar dit för det kan slå in och det behöver inte slå in i den form man själv tror eller hoppas. Jag kan själv berätta att jag har en träbild av ett rosa sött hus på min wishingboard med texten my house på. Typ för att jag kan tänka mig att bo i ett vackert gammalt trähus och det får gärna vara rosa. Det gick ett tag och plötsligt har jag köpt mig ett rosa dockhus! hmmm.. så var det med det rosa trähuset.. Dockhuset är även det ett slags wishingboard med miljöer från viktiga saker i mitt liv och saker jag vill ska ske. Jag tycker om att skapa miljöer. En av miljöerna inuti mitt dockhus är en strand där en docka som liknar mig ligger och njuter av livet vid havet.

Inga kommentarer: