lördag 23 maj 2009

Svarta rummet


För några veckor sedan målade jag om tjejernas rum, två väggar svarta och två väggar vita. Soffan fick ny svart soffklädsel. På väggen bakom soffan var det först tänkt att tyget som nu är över en av sängarna skulle vara men tjejerna vill ha en text skriven där i guldfärg. Färgen finns hemma men texten är vi inte säkra på än, de har sina förslag och jag har mina.





Svart är en färg som just nu tilltalar mig enormt. Jag har haft rosa på huvet i över ett år nu och går igång totalt på rosa (har aldrig levt ut något rosa förr i livet) men nu märker jag att det svarta pockar på uppmärksamhet rejält, så tjejerna, som länge pratat om svart rum, fick det svarta när deras mamma kände megabehovet av att leva ut det svarta i hemmet. Tanken var från början att ha bara svart och vitt men de ville även få in cerise och det ger en värme och lyster därinne. Ekbyråsarna fick stanna kvar trots att jag egentligen tycker de är fel i färg, men de är så smarta och nånstans får jag väl ge mig i färgharmonijakten.


Inga kommentarer: