onsdag 27 maj 2009

Att en tjock-tv kan göra en så glad

I söndes blev tjejerna äntligen med större tv och att jag kunde bli så glad över en fet gammal tv trodde jag inte, jag sprang nöjd in flera gånger i deras rum och kikade på underverket. De har fått stå ut med sin lilla 14 tummare utan kanalbytare och där man måste byta kanal med en penna rätt in i ett hål där kanalbytarknappen en gång fanns. Att kånka hem tjocka 28 tummare görs liksom inte i en handvändning men nu skulle jag shoppa en tjockis till ett rum i den gemensamma delen av huset så jag passade på att köpa hem en till dem också. och en pärs blev det, attans vad det är tungt att släpa hem tjockisar. Hittade två fräscha på Blocket för 300 kr styck och tjejen jag köpte av hjälpte till, det var en förutsättning för att jag skulle köpa dem. och som vi slet, den ena från tredje våningen utan hiss. Vi gick krökta och svettiga och ett tag gled den ena tvn ur vår händer mitt i ett kritiskt skede men vi lyckade styra upp det hela. Väl hemma tog en hjälpsam granne som är släkt med Hulken över, puh.

Inga kommentarer: